AC je skvělá příležitost vzájemně se s firmou „oťukat“

AC je skvělá příležitost vzájemně se s firmou „oťukat“

Assessment centra (neboli laicky „ácéčka“) nikdo moc nezná a nemá s nimi zkušenost. Obecně se o AC ví, že při nich bude uchazeč (a jeho chování a reakce) podroben pozorování a posuzování při plnění různých individuálních i skupinových úkolů a case studies, a to přímo na pracovišti společnosti, kam se hlásí. Assessment centra využívají především velké mezinárodní firmy a začíná platit, že každý druhý absolvent hledající práci v mezinárodní dynamické firmě bude muset AC absolvovat. S AC se však setkají i lidé s praxí hlásící se na manažerské, obchodní, HR i marketingové pozice, nebo do účetních, finančních, mediálních nebo office manažerských týmů.

AC nikdo nemá příliš v lásce. Firmy je však čím dál tím více využívají, když se rozhodují, kterého kandidáta zaměstnají. Je to výhodné pro obě strany: firma během jednodenního AC získá dostatek informací pro objektivní srovnání uchazečů a posouzení jejich kompetencí pro vypsanou pozici. Uchazeči mají možnost podívat se do firmy, pozorovat firemní prostředí, seznámit se s budoucími kolegy a nadřízenými i reálnou náplní práce, a celkově vnímat, jak je s nimi zacházeno. Na svůj výkon pak uchazeči dostanou zpětnou vazbu, kterou mohou vzít jako odrazový můstek do dalších výběrových řízení.

Assessment centrum je skvělá příležitost něco se dozvědět o sobě i o firmě, kam se hlásíte. A chcete-li být nadstandardně připraveni, využijte možnost natrénovat si s námi průběh AC v kurzu Assessment Centrum.

Autor: Markéta Borecká | 26. 04. 2012